• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ta lån och starta nytt liv i Thailand

F

Freeman

Gäst
Poäng: 0
Hej! Jag är ursprungligen från Thailand och har ID och pass. Har bott i Sverige sedan 21 år tillbaka. Jag har tröttnat på Sverige och vill tillbaka starta om mitt liv, jag kan språket och allt. Jag har sparat ihop ca 500 tusen och jag sysslar med trading som gått riktigt bra dvs. Jag vill ta lånet för att påskynda min process av flytt. Jag har inga problem att sedan därifrån skapa pengar av pengar göra ränta på ränta. (sysslar med kryptovalutor och flyttar pengarna därifrån samt tar ut). Då jag hållt på med detta under en lång tid. Jag har inga planer på att komma tillbaka. Frågan är vilka problem kan jag stöta på? Är mitt svenska pass och thailändska kopplade på något sätt? Har bara rest med den svenska och inte använt den thailändska på flera år. Tänker på om jag skulle resa in tillbaka på den thailändska passet för att besöka mina vänner och familj. Inga moralpoliser jag söker ren info och helst om någon har erfarenhet av det?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 544
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
867
Hej! Jag är ursprungligen från Thailand och har ID och pass. Har bott i Sverige sedan 21 år tillbaka. Jag har tröttnat på Sverige och vill tillbaka starta om mitt liv, jag kan språket och allt. Jag har sparat ihop ca 500 tusen och jag sysslar med trading som gått riktigt bra dvs. Jag vill ta lånet för att påskynda min process av flytt. Jag har inga problem att sedan därifrån skapa pengar av pengar göra ränta på ränta. (sysslar med kryptovalutor och flyttar pengarna därifrån samt tar ut). Då jag hållt på med detta under en lång tid. Jag har inga planer på att komma tillbaka. Frågan är vilka problem kan jag stöta på? Är mitt svenska pass och thailändska kopplade på något sätt? Har bara rest med den svenska och inte använt den thailändska på flera år. Tänker på om jag skulle resa in tillbaka på den thailändska passet för att besöka mina vänner och familj. Inga moralpoliser jag söker ren info och helst om någon har erfarenhet av det?
Kan du vara lite mer tydlig. Först skriver du att du har pengar sen att du behöver lånet för att påskynda processen. Ska du inte betala tillbaka på lånet eller vad är din tanke?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Om du har sysslat med trading som gått riktigt bra borde du ju ha mer än 500.000 kan man tycka.
 
F

Freeman

Gäst
Poäng: 0
Ja jag vill fly lånet och aldrig komma tillbaka. Haha tror ni att trading är snabba pengar? Kör man låg risk och utan hävstång så tar det väldigt länge att bygga upp det. Detta har tagit mig 3 år men det är mer långsiktigt. Jag undrar kommer dem kunna få tag på mig. Ingen kommentar om att du tycker att 500k är för lite som trader det är ej relevant till min fråga.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 701
Mottagna reaktioner
12 985
Poäng
9 787
Skulden kan överlämnas till motsvarnade thailändsk inkasso men det är inte så troligt.
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Rätt roligt med dessa poster. ”Inga moralpoliser tack!” Det kommer bara få folk att ställa moraliska frågor och jag skrattar och himlar med mina ögon :D
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 304
Mottagna reaktioner
1 807
Poäng
1 247
I Sverige är det ju inte olagligt att ha skulder, så risken att thailändsk polis ska knacka på din strandbungalow å kronofogdens vägnar är ganska liten.
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 304
Mottagna reaktioner
1 807
Poäng
1 247
Kan bli fråga om bedrägeri då du lånar och har som avsikt att inte återbetala en spänn.
Ja, och det är ju jättevanligt att så är fallet. Hur många av de hundratals som maxade sms-lån och drog till Syrien blev åtalade för bedrägeri, till exempel?
 

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
820
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Ja, och det är ju jättevanligt att så är fallet. Hur många av de hundratals som maxade sms-lån och drog till Syrien blev åtalade för bedrägeri, till exempel?

Kan du belysa var jag nämnde sannolikheten för att det skulle bli aktuellt mer än att det är en möjlighet?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp